Velkommen til

Informasjon

Tid
Fra onsdag 16. oktober 2024 kl. 11:00
Til torsdag 17. oktober 2024 kl. 15:00
Påmeldingsfrist
Onsdag 25. september 2024 kl. 23:00
Ledige plasser
Påmeldingsfrist utløpt

Forhandlinger for tillitsvalgte

Er du tillitsvalgt og ønsker faglig og praktisk påfyll om lønnsforhandlinger? Dette kurset skal gi deg en oppfølging av tidligere grunnleggende opplæring, men også gi deg en innføring i forhandlingens kunst. Målet med kurset er at du skal kunne planlegge og gjennomføre forhandlinger på arbeidsplassen på en god og betryggende måte. Deler av kurset er praktiske forhandlingsøvelser.

 

Hva du vil lære på kurset

    • Litt om samarbeid og medbestemmelse i bedriften, tillitsvalgtes rolle og verktøy i henhold til lov- og avtaleverk
    • Hva må du tenke på og gjøre i forkant av de årlige lønnsforhandlingene i din virksomhet
    • Hva må du være forberedt på når du møter arbeidsgiver til forhandlinger
    • Praktiske tips og triks som du kan bruke

    I tillegg til å bli tilført ny kompetanse, vil du også få anledning til å bli kjent med andre tillitsvalgte og utveksle erfaringer, både innenfor og utenfor egen bransje/sektor.

 

Hvem passer kurset for/målgruppe:

Målgruppen for opplæringen er tillitsvalgte som forhandler lønn på vegne av Ledernes medlemmer på arbeidsplassen.

 

Kursholder: Seksjon for arbeidsliv og jus

Ledernes tillitsvalgtkurs holdes av rådgivere og jurister i seksjon for arbeidsliv og jus.

Som kursledere er vi opptatt av at tillitsvalgtopplæringen vår skal være relevant og at den kan brukes som et verktøy i møte med både medlemmer og arbeidsgiver. Vi er opptatt av deres individuelle utvikling og involverer dere derfor underveis i kurset enten gjennom gruppearbeid eller diskusjoner. Vi håper at kursene skal gi dere en økt forståelse for tillitsvalgtrollen og på den måten også økt trygghet og motivasjon.

NB! Vi bestiller overnatting for de som trenger det, men det er medlemmet selv som må ordne med reise og fly ved behov.

Flyreiser må bestilles minst 3 uker før kursstart.

Les også i fanen Viktig informasjon, samt vår reisepolicy slik at du kan få dekket dine reiseutgifter. 


 

Informasjon

Tid
Fra onsdag 16. oktober 2024 kl. 11:00
Til torsdag 17. oktober 2024 kl. 15:00
Påmeldingsfrist
Onsdag 25. september 2024 kl. 23:00
Avmeldingsfrist
Onsdag 2. oktober 2024 kl. 23:00
Ledige plasser
Påmeldingsfrist utløpt

Aktiviteten er slutt og du kan ikke melde deg på.

Kontakt

Ta kontakt med oss gjennom skjema under om du har spørsmål til påmelding eller kurset. 

 

Om du ønsker å melde deg av kan du gå til fanen "Påmeldingsskjema" og klikke på "Avmeld" helt nederst.


 

{{ forms.contact.errors.get('name') }}
{{ forms.contact.errors.get('email') }}
{{ forms.contact.errors.get('message') }}
{{ forms.contact.errors.get('recaptcha_token') }}

Regler for deltakelse på kurs

Vi ønsker å kunne tilby kursplasser til flest mulig medlemmer, og har også ventelister, derfor er  det viktig at du sier ifra om du blir forhindret til å delta.

HUSK! Vi dekker rimeligste reisealternativ, samt hotell og bevertning på kurset. Hotell bestiller vi, reise bestiller du gjennom Egencia (les mer under).

Bestilling av fly og reise

Alle medlemmer i Lederne som skal reise med fly én eller flere ganger i året på organisasjonens regning, og som skal på kurs/konferanser, skal gjøre det gjennom EGENCIA. Ved første bestilling må det opprettes en bruker hos EGENCIA. Deretter kan dere bruke samme bruker ved flere reisebestillinger.

Du må oppgi prosjektnummer for kurset for bestilling av reise. Prosjektnummeret vil du få tilsendt når du får bekreftet plassen din på kurset. 

VIKTIG! Les vår reiseinformasjon og hva vi dekker av reiseutgifter her: Reiseinformasjon - Lederne

Reiseregninger

Alle medlemmer som skal ha refusjon fra Lederne i forbindelse med reise og utlegg skal bruke Visma.net Expense.

Alle må opprette egen bruker i systemet med informasjon om kontonummer for utbetaling.

NB! Vi dekker ikke diett utover det som allerede er inkludert av lunsj og evt. middag ved deltakelse på kurs. 

NB! Vi dekker billigste reisealternativ og som hovedregel bare kostnader for offentlig transport til og fra arrangementer. Dekning av andre utgifter ift. med reise må godkjennes på forhånd.

Les mer om opprettelse av bruker og innsending av reiseregninger her: Reiseinformasjon - Lederne

Din påmeldingsside 

Du kan selv melde deg på og av kurs og arrangementet frem til påmeldings-/avmeldingsfrist.

Dette gjør du ved å følge lenken i e-posten du fikk ved påmelding. Lenken fører til din personlige påmeldingsside under fanen "Påmeldingsskjema".
Her vil du finne informasjonen du har oppgitt ved påmelding, og kan også endre informasjonen.

Du kan ha følgende status: 

  • Invitert = Du har fått en personlig invitasjon på e-post til å melde deg på kurset.
  • Påmeldt = Du er påmeldt til kurset og har fått kursplass. Det gjelder første mann til mølla.
  • Bekreftet = Du har fått plass på kurset og din deltakelse er bekreftet.
  • Avmeldt = Du har meldt deg av kurset.

Endre din deltakelse:

  • For å melde deg av, følg linken i e-posten som beskrevet ovenfor og klikk på "Avmeld" nederst på siden
  • Du kan se din status (invitert, påmeldt, bekreftet, avmeldt) øverst på siden. 
  • Om du ønsker å melde deg på igjen eller endre annet informasjon, gjøres dette her. 
  • Buss

    Som nærmeste nabo til hotellet, ligger bussknutepunktet Olavsgaard. Hvert kvarter går Flybussen fra Gardermoen til Olavsgaard. Det gjelder Flybussene FB1, FB3 og FB5A går fra Plattform 11 og 12 utenfor ankomsthallen på flyplassen. Fra Olavsgaard bussterminal til Gardermoen går bussen fra plattform 1, 1 gang hver time i ukedager. Egne tider for helger og helligdager, se Flybussens hjemmeside for tider og mer informasjon.