Velkommen til
Informasjon
Logistikk og forsyningsledelse
Om lag halvparten av norske daglige ledere oppfatter at den største trusselen i dag, skyldes mangel på logistikk-kompetanse internt, hos leverandørene og kundene. Med dette kurset får du nødvendig kunnskap på feltet.
I en tid hvor produktene blir likere og likere, og hvor fokus i økende grad rettes mot kostnader som lagerdrift, lagerhold, transportkostnader og styring, får du her to interessante og intensive dager som skal hjelpe deg å navigere i et stadig mer krevende landskap.
Temaer du vil lære mer om:
- Logistikk og forsyningsledelse
- Lagre og terminaler
- Produksjon
- Cross-docking
- Transport og distribusjon
- Tredjepartslogistikk
- Innføring i prognoser
- Noe lagerstyring
- Kundeservice
- Måling i forsyningskjeden
- Digitalisering av forsyningskjeder
- Bærekraft
Kurset passer for:
Deg som jobber med logistikk, er ny som leder, er mellomleder i privat, offentlig eller ideell sektor, og deg som er leder med ønske om faglig påfyll innen logistikkfaget. Du trenger ingen forkunnskaper innen innkjøpsfaget for å delta.
Kurset er fjerde kurs i kursserien «Strategisk ledelse». Dersom du ønsker å fokusere og bli bedre på å lede andre, anbefaler vi å delta på hele kursserien. Du kan imidlertid velge å kun gå dette ene kurset.
Kursserien "Strategisk ledelse" består av følgende kurs:
- Strategisk ledelse
- Innføring i prosjektledelse
- Innkjøp og forhandlinger
- Logistikk og forsyningsledelse
Kursserien vil kjøres i følgende områder fremover:
- Vår 2023: Sør- og Østlandet
- Høst 2023: Vestlandet
- Vår 2024: Midt Norge
- Høst 2024: Nord Norge
Om kursholder
Frode Reksten
Frode er blant annet utdannet ved Krigsskolen og Handelshøyskolen BI, og har en meget allsidig bakgrunn innen ledelse, strategi, logistikk, prosjektledelse, organisasjon, innkjøp og pedagogikk. Han har en variert erfaring fra nasjonalt og internasjonalt næringsliv, offentlig sektor og akademia. Frode er tilknyttet Handelshøyskolen BI, Universitetet i Sørøst-Norge, ulike styreposisjoner ved siden av å være daglig leder i Condeco AS. Som kursholder kombinerer han fersk forskning med praktiske og dagligdagse eksempler fra arbeidslivet. Frode ble også kåret til Årets foreleser ved både Handelshøyskolen BI og Universitetet i Sørøst-Norge.
Påmeldingsskjema
Vennligst fyll ut skjema under for påmelding. Prosjektnummer for kurset er: K-285
VIKTIG! Vær nøye med å huke av om og når du trenger overnatting, samt om du er med på middagen! Det er viktig at vi har riktig informasjon ift. bestilling til hotell.
NB! Vi bestiller overnatting for de som trenger det, men det er medlemmet selv som må ordne med reise og fly ved behov. Flyreiser må bestilles minst 3 uker før kursstart. Les også fanen Reise, avmelding og regler.
MERK avmeldingsfrist: 23.10.2023
Informasjon
Aktiviteten er slutt og du kan ikke melde deg på.
Tidsplan
*Tidspunktene er forbeholdt endringer. Sjekk oppdatert program når det nærmer seg kurset.
-
DAG 1
-
09:30
Oppmøte / registrering
-
10:00
Kursstart
-
12:00
Lunsj
-
16:00
Avslutning
-
18:00
Middag
-
DAG 2
-
09:00
Kursstart
-
12:00
Lunsj
-
15:00
Avslutning
Kontakt
Ta kontakt med oss gjennom skjema under om du har spørsmål til påmelding eller kurset.
Om du ønsker å melde deg av kan du gå til fanen "Påmeldingsskjema" og klikke på "Avmeld" helt nederst.
MERK! Dette er bare mulig så lenge du ikke har fått bekreftet plass på kurset.
Les også beskrivelsen under "Reise, avmelding og regler" i fanen helt til høyre på denne siden.
Regler for deltakelse på kurs
Vennligst les gjennom våre regler for deltakelse på kurs organisert av Lederne: Retningslinjer for deltakelse på kurs.
Vi ønsker å kunne tilby kursplasser til flest mulig medlemmer, og har også ventelister, derfor er det viktig at du sier ifra om du blir forhindret til å delta.
HUSK! Vi dekker reise og hotell hvis du har fått bekreftet plass på et kurs. Hotell bestiller vi, reise bestiller du gjennom Egencia (les mer under).
NB! Vi dekker ikke tapt arbeidsfortjeneste til sentrale kurs.
Din påmeldingsside
Du kan selv melde deg på og av kurs og arrangementet frem til påmeldings-/avmeldingsfrist og så lenge kursplassen din ikke er bekreftet enda.
Dette gjør du ved å følge lenken i e-posten du fikk ved påmelding. Lenken fører til din personlige påmeldingsside under fanen "Påmeldingsskjema".
Her vil du finne informasjonen du har oppgitt ved påmelding, og kan også endre informasjonen.
Du kan ha følgende status:
- Invitert = Du har fått en personlig invitasjon på e-post til å melde deg på kurset
- Påmeldt = Vi har mottatt din interesse til å delta på kurs, men plassen din er ikke enda bekreftet
- Bekreftet = Du har fått plass på kurset og din deltakelse er bekreftet (NB! Du kan ikke melde deg av lenger)
- Avmeldt = Du har meldt deg av kurset
Endre din deltakelse:
- For å melde deg av, følg linken i e-posten som beskrevet ovenfor og klikk på "Avmeld" nederst på siden
- Du kan se din status (invitert, påmeldt, bekreftet, avmeldt) øverst på siden.
- Om du ønsker å melde deg på igjen eller endre annet informasjon, gjøres dette her.
Bestilling av fly og reise
Alle medlemmer i Lederne som skal reise med fly én eller flere ganger i året på organisasjonens regning, og som skal på kurs/konferanser, skal gjøre det gjennom EGENCIA. Ved første bestilling må det opprettes en bruker hos EGENCIA. Deretter kan dere bruke samme bruker ved flere reisebestillinger.
Du må oppgi prosjektnummer for kurset for bestilling av reise. Prosjektnummeret finner du under fanen "Påmeldingsskjema" øverst, også i boksen til høyre på siden (se bildet under). Les her for mer informasjon: Reiseinformasjon - Lederne
Reiseregninger
Alle medlemmer som skal ha refusjon fra Lederne i forbindelse med reise og utlegg skal bruke Visma.net Expense.
Alle må opprette egen bruker i systemet med informasjon om kontonummer for utbetaling.
NB! Vi dekker ikke diett utover det som allerede er inkludert av lunsj og evt. middag ved deltakelse på kurs.
Les mer om opprettelse av bruker og innsending av reiseregninger her: Reiseinformasjon - Lederne