Informasjon

Påmeldingsfrist
Søndag 31. mars 2024 kl. 16:00

Lederutviklingsprogram 2024

Utvikle deg som leder – søk om å få bli med i Lederutviklingsprogrammet 2024!

Er du klar for å styrke dine lederegenskaper? Vil du lære mer om hvordan du kan lede effektivt og forstå deg selv og andre? Bli med og ta et skritt fremover i din lederkarriere!

I en verden som endrer seg raskt, står ledere overfor mange nye utfordringer. Selv i en digital tid, er det fortsatt menneskene som er den viktigste ressursen. Å lede disse menneskene godt er nøkkelen til din suksess.

Om programmet

Programmet vårt kombinerer det beste av forskning om ledelse med praktisk erfaring. Du vil lære i et miljø hvor du deler erfaringer med andre ledere.

Her er noe av hva du kan forvente:

  • Innsikt i moderne ledelsesprinsipper.
  • Praktiske verktøy for daglig ledelse.
  • Øvelser for personlig vekst og bedre selvinnsikt.
  • Muligheter til å bygge nettverk med andre ledere.

Vårt mål er å gi deg verktøyene og innsikten du trenger for å lede mer effektivt, både deg selv, dine medarbeidere og din organisasjon. 


Praktisk informasjon

  • Programmet vil gå over 4 samlinger, og hver samling avholdes fra lunsj kl. 11:30 mandag til lunsj onsdag og avslutning kl. 12:30.
  • Alle samlingene holdes på Lily Country Club på Kløfta, 15 min fra Oslo Lufthavn Gardermoen. 
  • Datoer: 3. - 6. juni | 2. - 4. sept | 7. - 9. okt | 4. - 6. nov
  • Deltakerne vil bli delt inn i 4 basisgrupper som vil følge hverandre gjennom hele programmet.
  • Programmet bestå av interaktive forelesninger, plenumsdiskusjoner, gruppearbeid, øvelser, case og dilemmaer.
  • Individuelle oppgaver vil bli gitt mellom samlingene. 

VIKTIG!  Programmet finansieres av etter- og videreutdannings fondet, og kan derfor kun tilbys medlemmer som er tilsluttet NHO-Lederavtale, ASVL-Lederavtale og PBL-Lederavtale.

Les mer om kriteriene for deltakelse i programmet her.

 

Om kursholderne


Frode Reksten

Frode er blant annet utdannet ved Krigsskolen og Handelshøyskolen BI, og har en meget allsidig bakgrunn innen ledelse, strategi, logistikk, prosjektledelse, organisasjon, innkjøp og pedagogikk. Han har en variert erfaring fra nasjonalt og internasjonalt næringsliv, offentlig sektor og akademia. Frode er tilknyttet Handelshøyskolen BI, Universitetet i Sørøst-Norge, ulike styreposisjoner ved siden av å være daglig leder i Condeco AS. Som kursholder kombinerer han fersk forskning med praktiske og dagligdagse eksempler fra arbeidslivet. Frode ble også kåret til Årets foreleser ved både Handelshøyskolen BI og Universitetet i Sørøst-Norge.


Nora Gamst

Nora er sertifisert Insights Discovery™ Practitionier og Behaviour Elements™ Guide, og har holdt kurs innenfor lederutvikling siden 2014 både i inn- og utlandet. Hun har holdt kurs innenfor forskjellige temaer, blant annet prosjektledelse og event management, og har spesialisert seg på teamer som omhandler personlighetstyper, adferd og menneskelig kjernedrivere som styrer vår motivasjon. 

Nora bruker en helhetlig og fasettert tilnærming som gjør ledere og teammedlemmer i stand til å kommunisere og samarbeide mer effektivt, identifisere nye muligheter og nå de målene de har satt seg.

Nora er i dag ansatt i Lederne som seksjonsleder for organisasjon og utvikling, og har tidligere jobbet som seniorrådgiver i Helse- og omsorgsdepartementet, har hatt prosjektlederfunksjoner i sykehus og sittet i lederfunksjoner i diverse styrer, blant annet i EU-styret innenfor helsesektoren.

I tillegg vil det være gjesteforedragsholdere under samlingene. 

 

 

Søknadsprosessen
  • Søknadsfrist: 31. mars kl. 16:00
  • Når alle søknadene er mottatt, blir de vurdert i forhold til kriteriene for deltakelse. 
  • Basert på motivasjonsbrev vil aktuelle kandidater bli invitert til en samtale i tidsrommet 9. - 12. april. 
  • Du får beskjed om du er invitert til samtale 3. april.
  • Plassene tildeles innen 15. april.

VIKTIG! Alle som får godkjent plass forplikter seg å delta på hele programmet, alle moduler og samlinger, samt gjennomføre forberedelsene og oppgaver før, under og etter programmet.


 

Informasjon

Påmeldingsfrist
Søndag 31. mars 2024 kl. 16:00

Aktiviteten er slutt og du kan ikke melde deg på.

Lederutvikling

Programmet er bygget opp rundt to hovedspor som vil henge tett sammen.

Ledelse-temaer

  • Personlig utviklingsplan
  • Selvledelse
  • Organisasjonelle behov
  • Ledervirkemidler
  • Medarbeidere (generelt, ulike generasjoner og moderne medarbeidere)
  • Lederskap
  • Ideologisk, strategisk og administrativ ledelse
  • Lederferdigheter
  • Valg av virkemiddel og bruk av virkemiddel
  • Lederstiler
  • Resultatfokus
  • Praktisk ledelse

Utvikling-temaer

  • Fokus på deg som individ
    • Personlig utviklingsplan
    • Adferdstypologi
    • Tro, holdninger
    • Verdier, fordommer, tillit
    • Roller og rolleforståelse
    • Tilbakemeldinger
    • Presentasjonsteknikk
  • Fokus på gruppeutvikling
    • Kommunikasjon
    • Utvikling av effektive grupper
    • Konflikter
    • Dilemma
    • Gruppepresentasjoner
  • Fokus på organisasjonsutvikling
    • Organisasjonsformer
    • Endringsledelse
    • Organisasjonsutvikling
    • Etikk

Utbytte

  • Du og de andre deltakere vil påvirke både omfang og progresjon. 
  • Ditt engasjement under hele programmet vil i høy grad påvirke ditt utbytte.

 

Ta kontakt med oss gjennom skjema under om du har spørsmål til påmelding eller kurset. 

{{ forms.contact.errors.get('name') }}
{{ forms.contact.errors.get('email') }}
{{ forms.contact.errors.get('message') }}
{{ forms.contact.errors.get('recaptcha_token') }}

Kriterier for å få plass på Lederutviklingsprogrammet

  • Programmet finansieres av Etter- og videreutdannings fondet, og kan derfor kun tilbys medlemmer som er tilsluttet NHO-Lederavtale, ASVL-Lederavtale og PBL-Lederavtale. 
  • Du må ha vært medlem i 12 måneder for å kunne få plass. 
  • Dersom du får plass har du forpliktet deg til å delta på alle samlingene, og må fremvise en bekreftelse fra arbeidsgiver på at arbeidsgiver godkjenner at du prioriterer disse samlingene. 

Reiseinformasjon

  • Vi ordner med 2 overnattinger (mandag - onsdag) per samling for alle deltakere. 
  • Du må bestille flybilletter til samlingene snarest mulig - senest 3 uker før avreise.
  • Bestilling av fly skal gjøres vi vårt reiseleverandør. Les under. 
  • Viktig at du leser vår reisepolicy slik at du kan få dekket dine reiseutgifter. 

Bestilling av fly og reise

Alle medlemmer i Lederne som skal reise med fly én eller flere ganger i året på organisasjonens regning, og som skal på kurs/konferanser, skal gjøre det gjennom EGENCIA. Ved første bestilling må det opprettes en bruker hos EGENCIA. Deretter kan dere bruke samme bruker ved flere reisebestillinger.

Du må oppgi riktig prosjektnummer for bestilling av reise. Prosjektnummer for du oppgitt etter du har godkjent plass til å delta i programmet. 

Les mer om reisebetingelser her: Reiseinformasjon - Lederne

Reiseregninger

Alle medlemmer som skal ha refusjon fra Lederne i forbindelse med reise og utlegg skal bruke Visma.net Expense.
Dette gjelder for eksempel dekking av offentlig transport o.l. under reisen. 

Alle må opprette egen bruker i VISMA med informasjon om kontonummer for utbetaling.

Les mer om opprettelse av bruker og innsending av reiseregninger her: Reiseinformasjon - Lederne

NB! Vi dekker ikke diett utover det som allerede er inkludert av lunsj og middag under selve kurset.