Søkndadsskjema
- For å søke om plass på mentorprogrammet må du fylle ut skjema under og sendes oss et søknadsbrev deretter.
- Malen til søknadsbrevet vil du få tilsendt på e-post når vi har mottatt din søknad.
- Søknadsbrevet må sendes til hege@lederne.no innen 8. desember.
- Om du får tilbud om plass, må du bekreftet plassen din innen 3. januar.
- Les også om kriteriene for deltakelse her.
Informasjon
Du kan lese foreløpig tidsplan for de fysisk og digitale samlingen under.
Sted for de fysiske samlingene vil være på Gardermoen, mer informasjon kommer.
Program
-
Gardermoen (fysisk)
1. samling | 4. - 5. feb
Første samling avholdes på Gardermoen fra tirsdag 4. feb til onsdag 5. feb.
Mentorene møter til opplæring tirsdag 4. feb kl. 10 - 17.
Adpetene/mentee møter til felles middag tirsdag 4. feb kl. 18.
Onsdag 5. februar er det program for både mentorer og adepter/mentee fra kl. 9 - 15.
-
Teams (digitalt)
2. samling | 3. april
Samlingen holdes digitalt via Teams fra kl. 10 - 12 og kl. 13 - 15, med en time lunsjpause fra kl. 12 - 13.
-
Gardermoen (fysisk)
3. samling | 3. - 4. juni
Samlingen holdes på Gardermoen over to dager for både mentorer og adepter/mentee.
Vi begynner kl. 10 på dag 1, og avslutter kl. 15 på dag 2.
-
Teams (digitalt)
4. samling | 3. sept
Samlingen holdes digitalt via Teams fra kl. 10 - 12 og kl. 13 - 15, med en time lunsjpause fra kl. 12 - 13.
-
Gardermoen (fysisk)
5. samling | 17. - 18. nov
Avslutningssamlingen holdes på Gardermoen over to dager for både mentorer og adepter/mentee.
Vi begynner kl. 10 på dag 1, og avslutter kl. 15 på dag 2.
Kontaktskjema
Ta kontakt med oss gjennom skjema under om du har spørsmål til påmelding eller kurset.
Kriterier for deltakelse
Vi kan ikke garantere at alle som søker, får plass på på programmet (enten om det er mentor eller mentee). Hvem som blir valgt til å være mentor er avhengig av hvilke mentee som søker, og vi matcher mentee og mentor ut fra behovene til de enkelte, bransje og landsdel og hvilken bakgrunn mentoren har. Alle får beskjed om de har fått plass på mentorprogrammet innen 20. desember. Om du får tilbud om plass på mentorprogammet, må du skriftlig godkjenne plassen din innen 3. januar. Mentor/mentee parenen blir annonsert på første samling i februar.
Kriterier for å bli adept
- Du må være motivert for læring
- Du må være villig til å bidra til å utvikle andre
- Du må være villig til å prioritere deltakelse!
- Må ha vært medlem i Lederne i minst 1 år
Kriterier for å bli mentor
- Du er villig til å bidra til å utvikle andre
- Du er motivert for gjensidig læring
- Du er villig til å prioritere deltakelse!
- Bør ha hatt leder/arbeidserfaring i minst 10 år
- Bør ha vært medlem i Lederne i et par år
Praktisk informasjon
- Reise og opphold til fysiske samlingen vil bli dekke for deltakere
- Vi dekker ikke tapt arbeidsfortjeneste for deltakelse i programmet
- Evt. fysiske treff utenom samlingene mellom mentor og adept dekkes av disse selv
Bestilling av fly og reise
Alle medlemmer i Lederne som skal reise med fly én eller flere ganger i året på organisasjonens regning, og som skal på kurs/konferanser, skal gjøre det gjennom EGENCIA. Ved første bestilling må det opprettes en bruker hos EGENCIA. Deretter kan dere bruke samme bruker ved flere reisebestillinger.
Du må oppgi riktig prosjektnummer for bestilling av reise. Prosjektnummer for Mentorprogrammet blir lagt ut over nyttår og før første samling.
Les mer om reisebetingelser her: Reiseinformasjon - Lederne
Reiseregninger
Alle medlemmer som skal ha refusjon fra Lederne i forbindelse med reise og utlegg skal bruke Visma.net Expense.
Dette gjelder for eksempel dekking av offentlig transport o.l. under reisen.
Alle må opprette egen bruker i VISMA med informasjon om kontonummer for utbetaling.
Les mer om opprettelse av bruker og innsending av reiseregninger her: Reiseinformasjon - Lederne
NB! Vi dekker ikke diett utover det som allerede er inkludert av lunsj og evt. middag ved deltakelse.